Förväntningarna som sprängdes

Jag har fortfarande inte varit och sett den tredje Stieg Larsson-filmen. Lika mycket som jag älskade och verkligen slukade böckerna för några år sedan, lika besviken blev jag när jag först såg "Män som hatar kvinnor" och därefter "Flickan som lekte med elden". Den senare var snäppet sämre än den första också, läs mer om vad jag tyckte om den andra filmen här. Storyn som är så makaber och storslagen i bokform blir så TÖNTIG på film, inte ens Paolo Roberto är övertygande i rollen som sig själv. Det säger en del.. Men jag ska inte dissa filmatiseringen av Milleniumtrilogin HELT förrän jag sett den tredje och avslutande filmen. Lär nog bli ett biobesök i veckan, Blunder vill också ha ett slut på eländet:)

Vad tycker du om filmerna?
Kommer jag att bli besviken en tredje gång eller blir det åtminstone en schysst avslutning?

Hiss eller Diss?


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hallå Louise har ej läst böckerna vet ej varför, har väl läst något annat av intresse,men jag har gillat filmerna. Kanske bättre att se filmerna först ???????????????

2009-12-08 @ 23:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0