Plötsligt igen

Ikväll tittar vi på "Plötsligt igen" på SVT2, uppföljaren till dokumentären "Plötsligt i Vinslöv". Det känns som att alla har en åsikt om denna kultfilm. En del tycker att den är urtråkig, andra tycker synd om karaktärerna och hur de framställs i filmen och sedan finns det dom som jag som tycker att den är ASROLIG:) Visst, även jag kan väl tycka att den är tragiskt underhållande på något vis men tycker synd om de som medverkar, det gör jag inte. De har ju lyckats med att sätta Vinslöv på kartan och t.o.m. få tåget mellan Hässleholm och Kristianstad att stanna upp. En egen hållplats! Folk vallfärdar till Vinslövs Bangolf och jag kan bara gissa att tillströmningen av turister till den lilla orten blomstrar som ALDRIG förr. Sedan tror jag inte att karaktärerna i filmen hade ställt upp på en uppföljare om de känt att första filmen gjort dem alltför mycket orättvisa. Det tragiska som jag känner när jag ser filmen handlar mer om atmosfären och andan i orten. Det känns som en spökstad som stannat i sin tid. Byn som Gud glömde typ. Men uppenbarligen finns det människor som vill bo där också och tur är det, annars hade ju dokumentären aldrig kommit till:)

Hittade en mix av några grymma scener från första filmen på YouTube ♥


Jag SKA klara det, jag KAN klara det..;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0