Ängeln i rummet

Har just kommit hem från en supertrevlig, men lite sorglig, middag med jobbet. En kollega ska sluta om en dryg vecka eftersom nya spännande utmaningar väntar henne i en annan stad. Jag är jätteglad för hennes skull, men ledsen för min egen. Hon är den jag jobbar närmst och som står mig närmst på jobbet..så det blir dubbelt så jobbigt att hon slutar. Hon är ödmjuk och varm som få och ikväll var hon verkligen ängeln i rummet..♥ Jag hoppas att hon fortsätter att vara det även när hon lämnat oss och börjar på sitt nya jobb.

Speaking of angels..Imorgon är det KÄRLEKSTEMA i Idol. Ett ganska så brett tema kan jag tycka då väldigt mycket musik handlar om någon sorts kärlek. Ett stort urval borde ju innebära att det inte är alltför svårt att hitta starka låtar till fredagsfinalen. Ändå har idolerna inte lyckats plocka fram några direkta guldkorn tills imorgon. Jo en, och det är MaryJet. Har fortfarande inte ändrat uppfattning om henne och hennes prestationer i Idol men imorgon har hon startfältets starkaste kärlekslåt, Eva Dahlgrens "Ängeln i rummet". Lätt att den ligger med på min Top 5 över bästa svenska ballader någonsin. "Ängeln i rummet" får mig att känna så mycket samtidigt att det nästan blir FÖR mycket. Den rymmer värme..gemenskap..glädje..sorg...kärlek..nostalgi..ensamhet. ALLT känner jag när jag lyssnar till Evas hesa och viskande röst.

Frågan är om MaryJet har förmågan och lyckas med att BERÖRA och tränga igenom tv-rutan rent känslomässigt. Jag är tveksam, MaryJets "mur" har hittills varit tjockare än vad den kinesiska muren är lång. Men det är iallafall modigt av henne att välja en såpass komplicerad låt och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon överraskar och får mig att ändra uppfattning om henne imorgon.

Tills dess njuter jag av originalet.

Hon har den vackraste av själar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0