Flowers in November

Torsdagkväll och jag är rätt så slut nu. Det har varit en tuff vecka på alla plan men skönt att den visar sig få ett bättre och trevligare slut. Har varit ute och ätit med min pappa idag. Det är alltid lika underhållande:) Det blir inte en tyst sekund under de timmarna vi ses utan båda är minst sagt ganska bra på att hålla låda. Släktdrag kanske?:) Jag har inte känt min pappa särskilt länge, ungefär drygt ett år. Och det är väldigt roligt att se alla likheter som man inte visste fanns. Jag tror inte på att blodsband och att biologiska föräldrar i sig är avgörande för att ett barn ska få en trygg uppväxt och känna sig hel inombords. Det finns goda substitut som kan fylla det tomrummet som exempelvis plastföräldrar eller andra vuxna som finns där och ger kärlek. Det är ju jag ett levande bevis på. Men just det här med igenkännelse tycker jag är fascinerande att betrakta och reflektera över. Jag ÄR ju väldigt lik min mamma på många sätt, både till utseendet och sättet, vilket jag ofta får höra. Och nu när jag lär känna min pappa så ser jag och upptäcker hela tiden delar av mig själv i honom också varje gång vi ses och jag gillar det. Det får ett och annat att klarna för mig.♥

Se vilken söt och julig blomma jag fick av honom idag. It's all about glitter and glam!
Me like;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0