♦ Snögaranti i december ♦

JAG ÄR SÅ LYCKLIG..Har fått tag på biljetter, VÄLDIGT bra platser, till Lalehs konsert i Lund i december. Blunder och jag ska sitta på rad 1 i mitten (!). Jag kommer att sitta längst fram och få höra "Snö" några dagar innan julafton ♥. Med andra ord finns det ingen anledning att fira jul den 24:e december i år. Min julafton inträffar 5 dagar innan, den 19:e:) 

Laleh är en sådan hjälte och förebild..Hon tänker verkligen kärlek och hjärta i allt hon gör och engagerar sig i.  Det kan kanske verka naivt och drömmande. Cyniker och losers tycker att hon är fånig och flummig. Jag skulle hellre kalla det modigt än löjligt att våga tro på att kärlek och ödmjukhet kan bemästra allt ont, särskilt i en tid som vår. Jag drömmer mig också bort till det som är ljust och hoppfullt och drunknar gärna i kärleken om och om igen.. Man kan kalla även mig dum och naiv för att jag eftersträvar en verklighet och vardag byggd på mer optimism och tillit än den vi lever i. Det är helt okej. Jag lever hellre mitt liv som en kärlekskrank groda än slutar upp som en bitter gammal nucka som aldrig haft en susning om vad det egentligen handlar om.. som aldrig haft förmågan att "se" kärleken om den så snubblat över en. Som aldrig älskat. What a waist of time and life..



Lyssna på Snö här...

När staden snöat över, och gården blivit vit..


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ha en bra dag :)

2009-10-09 @ 08:59:01
URL: http://notimetocry.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem vill sluta som en gammal gnällig nucka egentligen?

2009-10-09 @ 10:40:11
URL: http://anwb.blogg.se/
Postat av: Lucy

Bra fråga, det vill nog ingen egentligen. Men lever man inte med ett öppet sinne och hjärta och vägrar ta en del risker så är chansen ganska stor att man slutar upp som en sådan. Har själv sett alltför många trista exempel på det i verkligheten.



Lucy

2009-10-09 @ 10:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0