Flowers in September

Blunder är så bra på allt det där...som man gärna vill att en pojkvän ska vara bra på..kanske för att han är en lika nördig romantiker som jag. Trots min romantiska läggning är jag kanske inte så bra alla gånger på att visa det i praktiken. Men Blunder... han skriver små söta lappar, som jag hittar först när han gått till jobbet. Han skickar gulliga mail på jobb när jag minst anar det, ibland bara för att berätta att Jag, Lucy..är BÄST:) Han ger mig alltid komplimanger och säger bra saker..när jag ALLRA MEST behöver höra det. När mitt självförtroende sviktar, är han alltid där för att lyfta mig igen. Det låter hur sliskigt som helst, och smörigare än det största Lättapaket.

Men det är verkligen allt annat än smörigt..Det är inte konstlat eller forcerat på något sätt, det kommer direkt från hjärtat. Det är KÄRLEK helt enkelt kombinerat med en stor portion SPONTANITET..ni förstår vad jag talar om? Jag som är den största planeraren, organisatören, alltid-ha-koll typen lyckas också trilla dit. Blunders spontanitet smittar lätt av sig och det är så inspirerande och härligt:) Numera kommer jag också på mig själv med att skriva små meddelanden på baksidan av gamla kvitton.. Det är verkligen de små sakerna som gör det.

Som igår, när Blunder kom hem från jobb... så hade han med sig ett stort fång liljor till mig, bara sådär, utan någon särskild anledning.

Visst är dom vackra? Nästan lika vackra som gesten i sig..


 

Liljor i september får mig att tänka på "Flowers in December" med Mazzy Star..
Fråga mig inte varför, just listen..

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fy va ni e söta! Kärlek är underbart.

2009-09-30 @ 07:30:32
URL: http://aprillaprill.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

fina blommor

2009-09-30 @ 15:12:37
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Johanna

http://sarahlinnealarsson.blogg.se är en cool brud från gävle som startat en insamling!



http://www.unicef.se/egna-insamlingar/sarah



kom igen och hjälp till du med!

2009-09-30 @ 17:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0