I ♥ Monki

Jag är så arg på mig själv. Har nu landat hemma i lägenheten igen efter en härlig helg i Köpenhamn. Som vi har fönstershoppat, bokstavligt talat..Igår sprang jag och Blunder i butiker hela dagen lång. Provade en massa schyssta kläder, tog en lunch på Ströget och hade det allmänt mysigt. Vet inte vad jag ska skylla på..tillfällig förvirring eller slarvighet, men jag var helt övertygad om att butikerna i Köpenhamn hade öppet även idag, söndag. Helt bombsäker på det var jag. Blunder hittade inte något som han helhjärtat fastnade för men jag hade hittat en del som jag ville fundera på tills idag, allt för att undvika impulsköp.. Till min stora förtjusning upptäckte jag även på seneftermiddagen igår att Monki, en av mina absoluta favoritbutiker, har öppnat i Köpenhamn. Där hade jag planerat min första shoppingtur söndagen till ära. Här ska det minsann spenderas pengar (!) trodde jag, iallafall fram till lunchtid idag.. När vi i förmiddags avnjutit en helt underbar frukostbuffé på hotellet var vi redo för bästa och värsta shoppingen..så närmar vi oss Ströget vilket är oroväckande folktomt och tyst. Första stoppet var tänkt att bli Urban outfitters (och därefter Monki!) så möts vi av en nedsläckt butik med en skylt vars öppettider krossar alla mina shoppingdrömmar. Det visar sig att samtliga butiker har söndagsöppet, FÖRSTA SÖNDAGEN I MÅNADEN. Hur kunde vi ha missat denna information? Ingen aning, men jag är sjukt besviken på mig själv för att jag åtminstone inte gjorde mina inköp på Monki igår. Som sagt, impulsköpen slapp jag. Har dock aldrig någonsin känt mig så rik och fattig på en samma gång när jag lämnat shoppingmekkat Köpenhamn, ever..

Well, vi fick iallafall en helt underbar helg tillsammans med massor av kärlek.
Och jag vet, i slutändan är det det enda som betyder någonting.
Men fan alltså..vi snackar Monki..
Ah!!
:)


Next time my love, I promise you
Next time..



Kommentarer
Postat av: Ace

Eller - Next time, Gadget - next time! :)

2010-04-18 @ 23:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0