Mitt 2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Mycket. Jag fyllde 30 och överlevde (!). Nya resmål, jag upplevde Egypten och Kreta för första gången. Jag lärde mig äta (OCH tycka om) både ål och rödkål. Men allra störst är såklart att jag och Blunder förlovade oss under vår resa i Hurghada. För första gången sa jag JA till min blivande man. För första gången har jag en kärleksring på fingret ♥

Har du några nyårslöften?

Nyårslöften sätter oftast onödig press tycker jag så jag brukar inte avlägga några löften. Men inför 2011 och vårt kommande bröllop har jag ett mål och det är att tappa en del kilon i vikt så att jag kan välja brudklänning utifrån modell och inte min figur. Vägrar kompromissa bort den största dagen i mitt liv!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

En del kollegor och någon bekant har fått barn, värsta babyboomen på jobb just nu:) Men inga nära vänner. Våra bästa vänner väntar dock barn och ska få en liten dotter i april 2011. Första bebisen i kompisgänget. Snacka om att lilltjejen kommer att bli så bortskämd, både materiellt och med kärlek!

Vilka länder besökte du?

Danmark, Egypten och Grekland.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

6 februari. 29 maj. 16 september.

Vad var din största framgång 2010?

Jag vet inte om man kan kalla följande för framgångar, men jag har blivit starkare under 2010. Jag har blivit bättre på att lyssna till mitt hjärta och följa det. Jag jobbar dock fortfarande på att inte ta åt mig och bli illa berörd av elaka  kommentarer och människor. Och så har jag ju kommit igång med min träning igen, efter ett kortare uppehåll på ca 4-5 år. Efterlängtat och roligt!:)

Största misstaget?

Sårade en av mina bästa vänner under så onödiga omständigheter. Var verkligen aldrig min avsikt och hade jag
kunnat vrida tillbaka klockan och ta tillbaka vår diskussion hade jag gjort det utan att blinka.

Bästa köpet?

Tretorn/Klipporone-kängorna till Blunder. Jag har aldrig sett någon bli så genuint glad och överraskad över en julklapp. Inte bara för en julaftonskväll heller, utan det håller verkligen i sig! Han älskar dom:)

Vad spenderade du mest pengar på?

Överlag har nog mest pengar gått åt till mina resor som jag gjort. Jag har blivit duktigare på att inte
impulsshoppa kläder, smink och prylar. Har unnat mig hyfsat lite av dessa tre under 2010 och guess what, jag är lika lycklig för det:) Finns annat som inte kostar pengar som gör en så mycket lyckligare.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Blunder gjorde mig till världens lyckligaste när han friade till mig. När han tog fram ringen minns jag att allt började snurra omkring mig. Jag var helt mållös. Den kvällen var verkligen helt perfekt.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Bad romance. Beth. Stay with me. Dreaming people.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det är hela tiden som en berg- och dalbana, det där med känslor oavsett år, tid och rum. Den sorg som jag upplevde i slutet av 2007 och för en lång tid framåt har jag kommit ur. Under 2010 har jag upplevt bland de lyckligaste stunder i mitt liv hittills. Jag har varit så högt uppe bland molnen i omgångar, men emellanåt har lyckan vänts till värsta magplasket fortare än kvickt och det med besked. Då är det tufft att ta sig upp igen. Lika ofta som jag dansar på moln, lika ofta har jag varit på botten i år. Det finns ingen balans och det är väl det som är det jobbiga ibland. Men när allt är som jävligast försöker jag tänka på allt det som är viktigt och som gör mig glad. Även om det är en klen tröst just för tillfället så är det enda sättet jag vet att överleva.

Vad önskar du att du gjort mer?

Jag önskar att jag träffat min mormor mer. När jag väl hade chansen.

Favoritprogram på TV

Våra vänners liv.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Födelsedagen spenderades på resande fot i princip hela dagen och kvällen. Vi flög till Egypten på min 30-års dag. Fast först hann Blunder överraska mig med SATC-boxen på morgonen innan vi skulle åka. Jag blev superglad!:) Väl framme i Hurghada var vi helt slut. Hade först tänkt gå ut och äta på nån mysig restaurang, men ingen av oss var direkt sugna på att utforska stan efter en lång flygresa och långa väntetider på flygplatsen. När vi landat på hotellet och skådade Pizza Hut på andra sidan gatan var det klart. Så med pizza och cola skålade vi för mig och min dag. Kanske inte vad jag tänkt mig, men helt ok. Mer än ok:)

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Svart. Kaxig. Monki.
Tror att det sammanfattar min stil ganska så bra.

Den bästa nya personen du träffade?

Pia. Är egentligen ingen ny person. Vi har varit kollegor i tre år nu men det är först i år som vi verkligen lärt känna varandra utanför jobbet och kommit varandra nära. Pia har kommit att bli en av mina bästa vänner och utan henne skulle jag inte överleva en dag på jobbet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0