There's a golden gate where the fairies all wait, and dancing moons, for you.

Nu har jag skänkt mitt bidrag till Musikhjälpen. Musikhjälpen är ett Public serviceformat från Holland som har funnits i 6 år. Alla länder som är med samlar innan jul in pengar för en gemensam sak. Vi i Sverige var med första gången 2008. I Sverige är det ett samarbete mellan SR, SVT och Radiohjälpen och går ut på att engagera lyssnare/tittare att bli givare. Grundidén är att publiken betalar för att önska en låt, att förena publikens intresse för musik med engagemang för medmänniskor världen över. All musik som spelas i P3 under dessa dagar är önskad av er. Så önska din favoritlåt och skänk samtidigt 50 kronor eller mer till Radiohjälpen.

I år samlar man in pengar för att motverka trafficking. Barn är INTE till salu!!!

Detta är ett så sjukt bra koncept. Vi kan verkligen göra skillnad, särskilt när vi jobbar tillsammans! Istället för att köpa den där extra klappen som ingen egentligen kommer att sakna ändå så valde jag att gå in och sms:a ett bidrag. Det tycker jag att du också ska göra.

Och för den som undrar så önskade jag Dear Jessie med Madonna. Dedikerad till varenda unge ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0