Motvind eller medvind..?

Har fått svar från två av tre förlag nu gällande mitt manus (läs mer om det här). Kanske ska jag vara glad att jag åtminstone får ett "tack, men nej tack" istället för inget svar alls men svårt att se det positiva i det just nu. Här är det senaste svaret jag fick från Bonniers förlag:

Hej Lucy,

Vi har nu läst och diskuterat ditt manus ”Tågge flyttar ut!” som du har haft vänligheten att sända oss för en eventuell utgivning.

Vi har läst det med intresse men kan tyvärr inte passa in det i vår utgivning och har därför beslutat oss för att tacka nej till ditt erbjudande om publicering.

Vi hoppas att du har förståelse för att vi inte kan ge ett mer utförligt omdöme, vilket beror på att vi får in så många manus.

Vi tackar för att vi fått läsa ditt manus och vänligen hör av dig inom en månad om du vill ha det i retur.

Med vänlig hälsning

Ann Nystedt

Redaktionsassistent

Bonnier Carlsen


Hmm..när jag läst detta och muttrat lite för mig själv får jag kort därefter ytterligare ett mail från Ann där hon tipsar om andra förlag (varav ett par barnboksförlag som jag inte ens kände till!) där hon tror att mitt manus passar in bättre. Så..nu är det bara på det igen! Jag har skrivit ut några ex till av "Tågge flyttar ut!" som jag ska skicka imorgon. Skam den som ger sig..:)



Kommentarer
Postat av: Fröken C

Go fot it!! Tåggepower!! =)

2010-02-22 @ 21:56:31
Postat av: Lotta

Ge aldrig upp,det var väl bra att få nya förlagsförslag att skicka in till.

2010-02-23 @ 00:17:56
Postat av: Helén

Tänk hur många det var som dissade JK Rowling. Nu sitter de där med skägget i brevlådan och grämer sig. Det kommer bonnier också göra när du blir världskändis!!!

2010-02-25 @ 19:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0