Grammisgalan 2010

Någon som såg Grammisgalan 2010 igår? Förmodligen inte.. Denna pristävling i musik som var Sveriges viktigaste (yes alla kids, t.o.m. viktigare än MELODIFESTIVALEN en gång i tiden!) fram till 90-talet någon gång har för längesedan tappat bort sig själv i pinsamma fyllor och förlorat all form av värdighet att man inte ens vill visa den på tv längre. Blunder och jag kollade dock in den "anrika" galan på aftonbladet.se (halleluja för webb-tv?) Inga överraskningar på prisfronten i år heller. De som tog hem priserna igår var framförallt Amanda Jenssen, Lars Winnerbäck och Kent. Fy vad mellanmjölkSverige är tråkigt och förutsägbart! Ok, roligt för Amanda att hon är en av få Idoldeltagare som verkligen lyckats putsa bort sin stämpel och gå sin egen väg, men är "Happyland" tillräckligt bra för att erhålla priser som Årets kompositör och Årets kvinnliga artist? Tveksamt. Hade ju hellre sett antingen Laleh eller Melissa Horn som värdigare vinnare i bägge kategorier ovan. Sveriges skyggaste man, Lars Winnerbäck har jag inte så mycket att säga om. Han är så tråkig att klockorna stannar och han uttrycker väl det bäst själv genom att kommentera sina priser igår med att: Det är väl kul att vinna men allra helst hade jag varit hemma en kväll som denna och tagit det lugnt. Nu när det är nytt år sysslar jag ju inte så mycket med musik utan är mest ledig. En sann kulturarbetare har talat, NOT. Nuförtiden behöver Kent bara släppa en fis och tonsätta den så har de sina priser säkrade.

Jag bitter? Vad får dig att tro det...?:)


MusikSverige 2010
Grattis eller nåt..
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0