Which one of you bitches is my mother?

Lace, miniserien från 1984 har satt djupa spår i min själ och kommit att prägla mitt liv på sätt som jag aldrig kunnat drömma om när jag var liten och fick sitta uppe och se serien med mamma. Nej, jag skojar inte. Och självklart är inte de starkaste minnena från just 1984. Detta är en serie som setts om och om igen flera gånger, tillsammans med Törnfåglarna..Tillbaka till Eden..Master of the game och so on. Yes, jag har en svaghet för 80-tals klassiker inte bara när det kommer till film utan även tvserier. Men för att återgå till Lace så är det den serie som jag fortfarande ser om mest frekvent och som ligger mig varmast om hjärtat. Sjukt söta Lili (huvudrollen spelad av Phoebe Cates) har alltid varit en förebild, kan man säga så om en b:ig tvfilmskådis från 80-talet? Ja det kan man, karaktären är grym på alla sätt och så har hon världens vackraste namn också. Lili är namnet på min och Blunders ofödda dotter. Jaja, jag må verka smått galen ibland men jag bjuder iallafall allt som oftast på den oretuscherade sanningen. Detta klipp är från slutscenen av Lace när Lili just ställt sina tre potentiella mödrar mot väggen, utpressat dem och ställt frågan; "Which one of you bitches is my mother?"

Flawless!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0