We will love you, just the way you are. If you're perfect.

Idag känner jag mig duktig. Det har varit en riktigt alldaglig, vardaglig, grådaskig tisdag på jobb. En sådan dag som suger ut all energi. Inte för att jag varit märkbart stressad, snarare tvärtom. När man är stressad är det ju snarare som att batterireserven ger nytt liv om och om igen, en ständigt icke sinande energikälla just för att man vet att man måste leverera. Men idag, denna tisdag när jag haft lagom mycket att göra och inget särskilt har irriterat eller lyft upp min dag då går jag snarare in i viloläge. Jag blir väldigt ineffektiv. Svävar lätt iväg i andra tankar, dagdrömmer så att säga. Och inte lämnar en grå dag på jobbet efter sig någon energi när man kommit hem från jobb heller. Vad finns det kvar att hämta när ingen energi producerats eller förbrukats under dagen? MEN idag, denna tisdag trots noll inspiration till träning, drog jag iväg och tränade. Ett intensivpass dessutom! Ska man göra det kan man lika gärna göra det ordentligt, eller hur? Jag var så jäkla nöjd med mig själv efteråt att jag nästintill dansade hem med ett leende på läpparna. Innan passet började lyckades jag dessutom få ihop ett mail till en viktig person på mitt jobb. Fråga mig inte vart den motivationen kom ifrån men jag kände mig inspirerad och bara skrev. Det är viktigt att ta vara på de stunder då idéer och lösningar infinner sig. Man vet ju aldrig när kreativiteten kommer till en nästa gång. Så, idag känner jag mig som sagt duktig eller rättare sagt nöjd. Jag lyckades vända en ganska meningslös tisdag till en produktiv tisdag och för det förtjänar jag en klapp på axeln. Fy fan va jag är bra!:)


Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-11-02 @ 22:46:38
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Fröken C

Heeeeeeeej! Låter ju underbart! Jag har också fått lite extra energi nu,jag tror det är för att jag vet att slutet av utbildningen är nära :) Dock har jag inte hunnit ta tag i träningen, men det ska det bli ändring på! Hoppas du får en lika bra torsdag..själv ska jag upp 5.20 i morrn...ZZzzz Kram!

2010-11-03 @ 21:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0