Feel the sun. Waves crash like my emotion.

Ah, fredagen är här! Imorgon drar jag och tjejerna iväg till något i stil med bilden nedan.


Det innebär att jag ska vara borta från min älskling en hel vecka.. Jag är övertygad om att jag kommer att ha det helt fantastiskt i solen med mina vänner, ingen tvekan om saken och en vecka ifrån varandra kan tyckas vara ganska så lite. Men när man är van vid att sova bredvid sin darling varje natt och har gjort det så länge att man inte längre minns känslan, hur det är att sova ensam i en stor säng, då svider det lite i hjärtat..


Men jag kommer att klara det. Jag ser även en viss charm i få sakna varandra ett tag. När man lever ihop som vi gör, när man ser varandra i princip varje dag och varje kväll är det nog lätt att man till slut börjar ta varandra för givet. Vi är inte där än och jag hoppas såklart att vi inte kommer dit heller. När Blunder och jag skiljs åt på morgonen för att gå till jobbet längtar jag redan efter honom. Jag börjar faktiskt längta så fort klockan ringer och det är dags för oss att gå upp. När han sedan lämnar av mig vid jobbet börjar jag så smått planera i mitt huvud hur vi ska mysa och äta något gott tillsammans senare på kvällen. Lite småtöntigt kanske, fast egentligen inte. Jag är bara kär.  Men jag hör ju jargongen i fikarummet, bland kollegor och andra som levt ihop med sina partners väldigt länge (för länge..?). En del betraktar nästintill arbetsplatsen som en stunds semester och andrum från sina respektive. Jag hoppas att jag aldrig blir som dom. Framförallt hoppas jag att jag är modig nog att bryta mig ur ett sådant förhållande om jag börjar känna att det är det hållet det barkar åt.

Nu har vi laddat upp för värsta myskvällen tillsammans. Något att leva på de dagar vi kommer att vara ifrån varandra. Sushi och pizza står på menyn. Hur ska jag klara mig utan min sushi i en hel vecka?? Det är mitt andra dilemma;)

Önskar er alla en fantastisk vecka här hemma! Vi hörs.
Puss

Kommentarer
Postat av: josefine

Utslagen kille ;D

2010-09-10 @ 19:50:25
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: Lucy

Sv Josefine: Hehe just det..han sussar kanske inte så oskyldigt som man kan tro;)



Kram Lucy

2010-09-10 @ 19:52:24
Postat av: Eva-Lotte

Ja du Louise ,var rädda om varandra mys och ha det gott det är underbart att vara kär.Efter efter 32års förhållande 26 år som gifta är det kärlek på ett annat sätt,men visst är det härligt att ha varandra

2010-09-10 @ 21:44:55
Postat av: Lucy

Sv Lotta: Ja visst är det underbart med kärleken! 32 år tillsammans är inget man skojar bort. Det är ganska unikt idag. Jag hoppas att jag blir lika lyckligt lottad som du och får uppleva livslång kärlek. Det är få förunnat.



Kram L

2010-09-10 @ 22:21:11
Postat av: Petra

Ha en underbar resa o hälsa till tjejerna! Hoppas vi ses snart! kram

2010-09-10 @ 23:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0