Jobbkrisen för unga är en bluff

Vill pusha för Linda Skugges artikel angående Jobbkrisen för unga. Det ligger faktiskt väldigt mycket i det hon säger. Precis som Linda talar jag också av egen erfarenhet. Vill man ha ett jobb så kan man fixa det. Det är inte omöjligt! Det kanske inte alltid är den roligaste sysselsättningen man haft. Men för att komma någonstans får man ibland sänka sina krav, stiga ner från sina höga hästar och se skitjobbet som en transportsträcka. Det här gör jag i väntan på något annat, något bättre. Det viktigaste är inte alltid vad man gör utan ATT man gör. Poängen är att jobben kommer inte och knackar på dörren, man måste ta tag i det själv. Precis som allt annat här i livet. Inga konstigheter enligt mig.

Ett klick på länken nedan tar dig direkt till artikeln!

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7712800.ab

Kommentarer
Postat av: Yasmin

tack för att du delar med dig av dina åsikter.. det är första gången för mig att rösta så jag vet inte alls vad jag vill.. nästan alla är ju bra på sitt sätt synd man inte kan kombinera dem

2010-09-02 @ 17:43:04
URL: http://krafteninommig.blogg.se/
Postat av: Sofia

Håller med. Ungdomar verkar tro att dom kan få versta glidar jobbet med jättebra lön och inte ens behöva anstränga sig för o få det.

En (föredetta)kompis fick ett städjobb men tackade nej till det för att hon inte ville städa =S..

Lite weird sådär. Man får liksom ta det man får och trivs man inte så får man söka annat. Är ju lättare o få jobb när man har jobb.

2010-09-02 @ 20:01:11
URL: http://sofialb.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det är ju lite annorlunda idag än vad det var för 10 år sedan. Min pappa fick jobb på fabrik direkt efter grundskolan. Finns inte på tanke idag.

Men det finns mycket kritik som är rätt, men det är alltid lika lustigt när den äldre befolkningen uttalar sig när de inte har en aning om hur dagens värld för tonåringar + ungdomar är idag dock.

Fast jag har fått två jobbintervjuer på en vecka samma vecka som jag sökte och gick vidare från båda till en slutgiltlig process... Kunde dock inte ta det ena jobbet för att det råder bostadsbrist i den staden.

Men om du tar dig en titt på platsbanken kan du stöta på ett städjobb där det står i annonsen att man ska ha 3 års städerfarenhet. Det är lite småsjukt faktiskt.

Jag är rätt trött på att ungdomar utmålas som enbart negativt när ungdomar är födda med datorn bredvid sig ungefär och skulle kicka ur alla äldre från jobb om datorkunskaper sattes på prov. Sen för att inte glömma en del vuxnas åsikter "nej, jag kan inte ta det där jobbet för det är ett ungdomsjobb/det är under min nivå/jag har en annan utbildning" och så vidare. Finns lata vuxna också.

Men jag har haft folk i närheten som har sagt att Donkan är för lågt att jobba på, men sådana vill jag bara klippa till.



Många kräver fullföljd gymnasieutbildning och att folk inte klarar gymnasiet är för mig en gåta alltså. Det finns kritik som stämmer och en del som inte stämmer för fem öre.

2010-09-03 @ 18:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0