Det rullar på nu!

Åh tiden går alltid alldeles för fort i december. Försöker njuta av varje sekund men får panik när jag tänker på att allt mysigt snart är över. Blir arg på mig själv för att jag är så dålig på att leva i nuet.  Nåväl, här kommer en kort (?) sammanfattning av de senaste dagarna. I torsdags dissade jag vår julfest då jag fått en inbjudan av allra bästa Josefine att hänga med henne och hennes jobb på trerättersmeny och Champagne Safari på Tivoli. Ångrar mig inte en sekund. Josefine och jag har barndomen gemensam. Våra mammor har varit bästa vänner sedan våra storebröder lärde känna varandra i sandlådan  och på den vägen är det. Trots att vi ses alltmer sällan nuförtiden så är det alltid som vanligt när vi ses. Josefine är en underbar tjej. Smart tjej. Det är fyra år mellan oss och jag är äldst men sedan vi blivit vuxna har jag alltid känt mig yngre och mer oseriös än min vän. Jag saknar hennes förnuft och ansvarskänsla och jag önskar många gånger att jag vore mer som henne. Mindre rastlös. Det är nog snarare så att jag ser upp till Josefine än tvärtom, trots att jag fick höra annat på min bröllopsdag.

Kvällen på Tivoli blev fantastisk. Trots att det skrämmer mig lite så kan det vara grymt kul att vara en del av ett gäng människor där man från början inte känner så många, kanske inte någon. Min öppenhet och nyfikenhet är en styrka hos mig som ständigt öppnar nya dörrar och torsdagskvällen var inte ett undantag. Det är befriande att vara bland människor som inte har en aning om vem man är eller vad man gör. Det ger en möjlighet att vara precis vem man vill och hur man vill om så bara för några timmar.

Fredagen tog jag ledigt från jobb och åkte till Köpenhamn med mamma för lite egoshopping, julklappar och Tivoli. En viktig tradition som vi kört sedan flera år tillbaka. Det var supermysigt. Man talade om stormvarning men inte tvekade vi en sekund att åka. Har man tagit sig hem från Tyskland i värsta stormen via buss och båt och överlevt det så får man perspektiv. Och kan med facit i hand säga att gårdagens storm var ingenting jämfört med vad vi var med om för ett par veckor sedan. Jag märkte knappt av blåsten när vi igår besökte skatter som Lisbeth Dahl, Monki, Magasin, Illum, American Candystore, Georg Jensen och DISNEY STORE. Disney Store var dagens höjdpunkt. Jag ville inte lämna. Jag skulle vilja jobba där, bo där, leva där. I princip. Enligt traditionen avslutar mamma och jag alltid med Tivoli när vi egentligen är alldeles för mätta, trötta och tunga i ben och armar av alla shoppingkassar som vi släpar på men in ska vi. Och julkänslan är ju total när man är där. I år är det ryskt tema till min stora förtjusning. Alla dessa fantastiska och fina babushkor som var till försäljning. För min del blev det dock enbart fönstershopping. Min budget var minus innan vi ens entrade Tivoli. Så.

Och nu har det blivit härliga lördag. Ikväll bjuder vi på middag och julklappsmys och vill inte spoila något, trots att det är sjukt svårt, eftersom jag vet att våra kära gäster läser den här bloggen då och då. Så mer avslöjar jag inte förrän imorgon:) Då kanske jag även kan bjuda på en och annan bild för det var ju hemskt vad jag blivit dålig på att använda kameran nuförtiden.

Trevlig helg önskar jag er alla! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0