Jordan och Angela

Jag har uppenbarligen varit väldigt snäll i år. Julklapparna som jag fick är inte av denna värld. Av Alex och Jennie fick jag Mitt såkallade liv på DVD. Hela serien. Det doftar så mycket 90tal att det känns som att man verkligen är tillbaka i 9an igen. Och det är så bra. Här finns inget tillrättalagt. Inget förskönande. Vi snackar rena och skära tonårshjärtan och all den lidelse och längtan som kommer med det. Högstadiet. Vilket helvete. Jag längtar verkligen inte tillbaka till den tiden. Men jag minns kärleken. Och att vara kär i kärleken. Och hur besatt man var. Precis som Jordan Catalano och Angela. Herregud. Alla ville ha Jordan och alla ville vara Angela. Nu med facit i hand så var det där och då allt började, med Mitt såkallade liv. Min kärlek till Claire Danes.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0