Det är fel att förneka en kärlek så stor som rymmer både själ och hjärta, där alla känslor gror.

Jag vet att rubriken talar sanning. Det är mina egna kärlekskranka rader som jag citerar, från en svunnen tid i tonåren då jag försökte vara poet. Men varför måste min kärlek till Ben & Jerry vara så stor så att den inte längre är hanterbar? Alla har vi svackor, inte minst jag. Men det allra mesta klarar jag att stå emot i vardagen när jag kämpar som mest på FS och äter rätt kost. Det mesta, men INTE Ben & Jerry. Och varför skulle denna onsdag vara ett undantag? Självklart trillade jag dit, igen. Som tur är har jag bara en kärlek i deras utbud. Hur skulle jag annars se ut? Uh..

Min allra största kärlek (näst efter Micke ?) är Phish Food. Helt förblindad är jag när det kommer till denna krämiga chokladglass med kolavirvlar, marshmallows och chokladfiskar.

Phish Food, mitt hjärta och mina extrakilon tillhör dig. Och kommer jag inte i klänningen den 24 september är det ditt fel och då, om inte förr, kommer vår kärlekssaga att ta slut.
Eller..?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0