Rose

1999 var året då jag gick på jakt efter den perfekta balklänningen. Studentbalen var nästan större än själva examen. Åtminstone upplevde jag det så. Ända sedan Titanic gick upp på bio två år tidigare så visste jag precis hur min klänning skulle se ut. Jag ville såklart ha en av alla Roses vackra klänningar i filmen. Det var dock svårare att få till i praktiken visade det sig. Mamma och jag gjorde allt för att försöka hitta rätt tyger men det gick bara inte så jag fick lägga ner min dröm om den där klänningen. Jag har dock sedan dess aldrig riktigt släppt tanken om Roses otaliga vackra klänningar och jag får väl ärligt medge att dessa kreationer har inspirerat mig och varit av stor betydelse när jag sökt efter den ultimata brudklänningen. Jag fann min brudklänning i Köpenhamn i våras och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Och nu, när de sista justeringarna är gjorda ser jag det klart. Hur likt snittet är och var jag hämtat min inspiration.
Äntligen har jag fått min Titanicklänning. Min helt egen Rosekreation, a la Louise.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0