Bloggar jag läser

Åh. När jag själv är för dålig på att blogga så kan jag ju tipsa om andra bra inlägg just nu. Som alla vet så läser jag dagligen Fornis blogg (devote.se/forni). Och det enbart för hennes vackra, sorgliga, sanna och många gånger lättrelaterade inlägg om kärleken och vad den gör med en. En annan bloggare som fått till det med sitt senaste inlägg och då menar jag verkligen fått till det är Anna Hibbs, ännu en blogg som jag följer slaviskt, och hennes senaste inlägg om hur det är att bl.a. älska någon för mycket finns här.
Man kan se en tydlig röd tråd i de bloggar jag väljer att klicka in på varje dag. Det är unga tjejer i början på sina twenties, karriärsugna, målmedvetna, smarta med självförtroende och självkänsla, utrustade med en gåva när det kommer till det skrivna ordet.
Jag vet inte varför jag dras till dessa tjejer riktigt. Förmodligen för att de är så levande och för att de är så otroligt duktiga på att beskriva den där första underbara och samtidigt jävliga kärleken som man bara kan uppleva när man är precis där de är i livet. När allting rör sig och kärleken mitt i alltihop ter sig allt annat än möjlig. Dessa tjejer får mig att känna mig ung. Den känslan vill jag aldrig förlora. Så enkelt är det.
Det jag absolut inte läser och som jag kanske egentligen borde intressera mig för med tanke på mitt nuvarande tillstånd är mammabloggar. Finns det något tråkigare? Jag blir trött bara jag ens försöker..
Vad är det för fel på mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0