Roadtrip

Jag har semester nu i två veckor och bara njuter. Så obeskrivligt skönt. Inte ens den grå svenska sommaren kan rubba mitt humör.
 
Igår var vi på Framtid och äntligen, äntligen, äntligen fann jag skåpet till Lillfisen <3
Plötsligt bara stod jag framför det och det var kärlek vid första ögonkastet. Målningen är igång för fullt men det krävs ett par strykningar för att få det så vitt som vi vill ha det. Längtar tills jag kan visa upp det!
 
Idag har vi gjort värsta roliga roadtripen i Skåne och Blekinge med Alex och Jennie. Herregud vilka hålor det finns och vackra städer! Första stoppet var Förmedlingscentralen i sorgliga Tyringe, därefter bar det av mot Vinslöv där vi poserade fint vid Holgers och Johns bänk. Efter det blev det Karlshamn, där fann vi ett riktigt guldkorn i en liten antikaffär i centrum. Så himla fina grejer! Dog lite faktiskt.. fanns alldeles för mycket som jag ville ha med mig hem men fick nöja mig med en Madonna-Lp som kommer att göra sig bra på väggen i hallen och ett litet fat från Rörstrand. Därefter bar det av mot vårt sista stopp och Jennies hemstad Karlskrona, och vilket litet hjärta. Allt vatten och alla öar, så himla vackert. Karlskrona vill jag se mer av!
 
Här kommer lite bilder från dagens tur:
 
Pigga och glada lämnar vi Helsingborg för dagens äventyr.
 
Förmedlingscentralen i Tyringe. Här finns både gammalt och nytt i en minst sagt udda blandning.
 
Fin våg
 
Ännu finare skåp men på tok för dyrt!
 
Här fastnade jag ett tag. Yes I am addicted..
 
Den här dockan var läskig tyckte jag
 
En nöjd och glad Micke som äntligen får lämna Förmedlingscentralen!
 
Vinslöv nästa..
 
FATTA DETTA!!
 
Holgers och Johns bänk
 
Mitt fynd i Karlshamn <3 Sött askfat från Rörstrand så får väl börja röka nu.
 
Läskigaste fontänen någonsin! I Karlskrona.
 
Det poseras gärna framför fisken.
 
Monument av något slag, och en glad Micke.
 
Otåliga jag, i väntan på lunch.
 
Efter lunch och och lite shopping var det dags för den kända glassen som man mer än gärna köar för
när man är i Karlskrona. 40 minuter tog det.. men det var det faktiskt värt!
 
Micke körde en mix av kulglass, mjukglass, strössel etc. Gott!
 
Alex började med en liknande variant och åt därefter upp det som var kvar av Jennies. Precis som det 
brukar vara med andra ord. 
 
Sista stoppet på hemvägen var egentligen Eko-hallen i Bromölla, där Jennie råkade ut för en mindre (?) incident
när hon snubblade rakt in i en pelare vid entrén. Tyvärr fanns ingen kamera framme för att föreviga händelsen, så sista bilden får helt enkelt bli den här på Café 21 i Tyringe, numera känd från tv! Och nej, vi vågade oss inte in på riktigt utan nöjde oss med att beundra lite sådär på håll när vi ändå körde förbi.
 
Mycket bra roadtrip det där! Får se vart vägarna bär oss nästa gång!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0