En annan pärla

Det finns en handfull viktiga och riktiga vänner i mitt liv. Jag pratar om vänner som jag vet att jag alltid kan räkna med oavsett vad. Vänner som markerar glada, tråkiga, roliga, sorgliga och jobbiga händelser i mitt liv och vice versa. Dessa vänner som jag beundrar så mycket, som engagerar, involverar, BRYR SIG, tycker till även när jag  inte alltid vill eller frågar efter det:) Dessa vänner som jag älskar att älska och avskyr att hamna i tvist med. Jag pratar om vänner, vilkas sida jag kommer att stå trofast vid ända in i döden.

Jag har i tidigare inlägg berättat om några av dessa personer. Nu presenterar jag den vän som känt mig allra längst, Fröken C. Vår "karriär" tog vid någon gång runt 1983. Vi började på samma förskola, för att därefter följas åt under alla nio år i grundskolan. Efter grundskolan gick våra drömmar isär, iallafall rent professionellt. Fröken C som är född till dansare valde en estetisk inriktning medan jag, som inte hade en egentlig aning om vad jag ville pyssla med, "safade" och sökte in till samhällsprogrammet på en annan skola. Givetvis höll vi kontakten, för det är vad riktiga vänner gör. Vi hade våra heliga söndagar, då vi satt bänkade framför 4:an och kollade på Bevvan.. för att efter seriens nedläggning fortsätta följa repris, på repris på dansk tv..:) När vi väl slutat hoppas och accepterat att Brenda, Kelly, Brandon och Dylan INTE skulle återvända till oss fick vi istället upp ögonen för Carrie och Co i SATC, och fann på så sätt nya karaktärer att dela vår vardag med:) Det är så det är, vi gillar och har alltid gillat att poppa popcorn och kolla på grym tv-underhållning. 10 år senare gör vi det fortfarande, dock kanske inte lika frekvent som jag ofta önskar..Men vi är ju "vuxna" nu och med vuxenlivet följer förpliktelser som man önskar att man ibland kunde rucka på eller senarelägga. Men det funkar ju såklart inte så i praktiken. Jobbet måste göras, varje vardag 8-17, och det är tentor och uppsatser som ska skrivas..och däremellan tusen saker till som ska hinnas med. Trots att det numera dröjer allt för lång tid mellan våra dejter är det aldrig något som påverkar min och Fröken C:s relation till varandra. Ingenting är konstigt, och allting är alltid som vanligt när vi träffas. Det är guld värt och tryggt att få ta del av en så stabil, bestående och oföränderlig vänskap i en tillvaro som ibland kan tyckas vara just allt annat än det. ♥




Old friends                                  ♥ 4-ever friends♥                     New friends

Kommentarer
Postat av: johanna

okej får kolla upp det:) ja det är jätte fint där! Men egypterna är väldigt dryga men har man kille med sig så ska det inte vara något problem, jag var där med min mamma och dom verkligen drog och slet i oss! Men annars är det jätte fint och jätte god mat!:) Bra vatten om man gillar att snorkla:) Vilket hotell ska ni bo på??

2009-10-05 @ 13:53:18
URL: http://johannagrankvist.blogg.se/
Postat av: johanna

nej inget jag känner till:) Vi åkte med ticket selection. Haha ja jag gillar inte turkiet har varit där flera gånger! Dom e då verkligen dryga=) Jag vet inte men efter jul:)

2009-10-05 @ 18:12:35
URL: http://johannagrankvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0