Full circle

Nu har jag sett den, "Luftslottet som sprängdes". Den var vääääldigt lång, fast så upplevde jag i och för sig boken också. Av dessa 2,5 timmar film var den sista timmen den största behållningen. Jag pratar ju såklart om rättegångsdelen när Lisbeth Salander får sin upprättelse. Vägen dit känns som en enda lång och seg transportsträcka. Nu när den tredje filmen är sedd och cirkeln är sluten kan jag, allt annat än överraskande nog, konstatera att böckerna är så mycket bättre än filmerna och att filmerna hade inte varit någonting utan Noomi Rapaces insats. Skönt att det är över och att jag äntligen kan lämna Milleniumtrilogin bakom mig:)

Nu blir det lite Super Mario innan det blir zzzzzzz....


Hård som sten - Vacker som få





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0