New Moon - The next chapter begins

Nu är det drygt två veckor kvar till premiären av "New Moon" och jag kan knappt vänta. Känner mig som fjortis på nytt när det kommer till Twilight-sagan, men tycker att första filmen var så himla bra! Egentligen är det ingen unik eller nytänkande historia som berättas, inte på något sätt..vanlig highschooltjej blir kär i vampyr. Har vi inte hört och sett det förut? Visst har vi det, men det vilar något sjukt romantiskt över temat..Omöjlig (?) och bitterljuv kärlekshistoria när den är som bäst, verkligen. Vet att många läser böckerna också och jag är fortfarande lite kluven till det..Ska jag eller ska jag inte? Har ju förstått att böckerna är bra, men känns som att jag vill spara mig tills jag får se vad som händer när de tolkas på film, mest för att hålla kvar spänningen och inte veta på förhand vad som ska hända. Får väl se vad jag tycker om uppföljaren. Vem vet..jag kanske gör värsta misstaget genom att inte läsa böckerna om nu de kommande filmerna visar sig vara sämre än den första. Kluven sits som sagt:) Men det är en smäll jag får ta.

Om din förkärlek för vampyrer är lika stor som min kan jag rekommendera en serie som jag kollar på varje vecka via nätet, "Vampire diaries". Det är ju inte "Twilight", framförallt finns det ingen Robert Pattinson att vila ögonen på, men historian är ungefär densamma och den duger bra i väntan på "New Moon". Läs mer om vad jag tycker om serien här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0