The love of my life..when I was a kid

I ♥ music..Särskilt svag är jag för musik och sånger som har en historia att berätta, när man själv kan se en musikvideo i sitt huvud samtidigt som man lyssnar på låten, nästan som en kortfilm. En del sånger klarar sig lätt på egen hand utan en video, om bara storyn är tillräckligt bra (tänk att jag, som ändå tillhör MTV-generationen kan tycka det:). Ett exempel på en sådan låt är Dirty dancing med Frida Hyvönen. Jag är nästintill tacksam över att Frida inte spelat in en officiell musikvideo till Dirty Dancing, den skulle ju förmodligen bara spoliera "min" bild eller video som målas upp varje gång jag lyssnar på låten.

Här gör Frida en magnifik version av Dirty Dancing tillsammans med Markus Krunegård.
Lyssna själv och skapa din egen musikvideo:)


I guess you do the dirty now, and I do the dancing
And once we were Baby and Johnny
In a small boring town where the winters were long
and our real names were Frida and Jimmy


KLOCKRENT OCH VACKERT!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0