Jag vill inte tävla

Vilken rolig roadtrip vi varit ute på!:) Har sett en massa rolig, underlig, färgstark, menlös, tråkig, fin och ful konst idag. Så inspirerande! Önskar av hela mitt hjärta att jag själv var begåvad nog att färgsätta mina känslor på en vit duk, men det är jag inte. Härligt och häftigt att det finns dom som är det så att sådana som jag får lov att upptäcka andras motiv att bli kär i. Jag trillade verkligen dit idag och har köpt en tavla som jag ska hämta nästa vecka. Mot slutet på vår roadtrip landade vi nästan ända nere vid havet, någonstans i närheten av Torekov i Kerstin Wellbros ateljé. Där fanns väldigt mycket som tilltalade mig och jag ångrar nu att jag inte tog några bilder. Särskilt mycket föll jag för detta motiv som heter "Jag vill inte tävla". Det här låter flummigt men det kändes som att motivet talade direkt till mig. När Kerstin berättade om motivet och dess innebörd kunde jag inte göra annat än ta det personligt. Väldigt sällan fattar jag tycke för materiella ting, men det här är en dyrgrip som jag bara måste ha, mervärdet som jag upplever är för stort för att låta bli. Om en vecka, när konstrundan är över, blir den min på riktigt. Längtar:)


"jag vill inte tävla"

Mycket av Kerstins konst hade funkat i vår hemmiljö. Motivet nedan hade jag inte heller tackat nej till:


"kär-lek"

Eller den här...:)


"balansgång"

Kommentarer
Postat av: Fröken C

För att inte glömma "Myror-ko-löv" .. lägg in den med ;)

2010-04-03 @ 18:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0