28 september 2003

Ur "Kära Dagbok":

28 september, 2003:

I'm in love, and always will be.
Jag tänker inte skriva att jag tänker på J igen.
Jag tänker inte förklara att jag varje dag tänker på när vi var tillsammans,
här och hos honom.
Jag tänker inte skriva att jag satt och läste gamla brev och kort från honom i eftermiddags.
Jag tänker inte erkänna att det är honom mitt hjärta slår för, efter allt som hänt.
Jag tänker inte heller skriva att jag kommer att sakna honom om han flyttar till New York.
Så vad handlar detta egentligen om?
Hur dåligt jag mår.
Hur mycket jag tänker.
Näktergalen gör mig så ledsen.
Kyckling med jordnötssås får mig att gråta.
För att inte tala om tacos eller kebab med vitlök och räksallad.
Bamse och Trolltyg i tomteskogen ger inte heller någon ro.
Som jag sov då.
Jag har aldrig sovit så sedan dess.
Det är svårt att såhär i efterhand minnas det som jag kände då.
Hur dåligt jag verkligen mådde.
Jag minns mest det som var bra.
Det känns som jag aldrig kommer förmå mig att gå vidare igen.
Hur ska jag kunna?
I'm in love, and always will be..

Berätta aldrig det här för någon, allra minst J..

Kram Lucy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0