2 december 2007

Ur "Kära Dagbok":

2 december, 2007:

Det var längesen,
alltför längesen jag skrev.
Men ett blankt oskrivet blad i en helt ny bok
symboliserar mycket mer än man kan tro just nu.
Jag försöker börja om,
ge mig själv en så kallad nystart.
Aldrig hade jag väl trott att jag skulle sitta här,
27 år gammal,
i en liten etta med ett marsvin.
Singel.
Avskyr min nya titel:
singel.
Men saknar inte heller det som på slutet innefattade
min föregående status: in a relationship.
Kärleksrelation, utan förnamnet.
Utan kärlek.
Det kan jag lika gärna vara utan.
Men det är hårt när känslorna tar slut eller inte är tillräckliga.
Jag kommer aldrig kunna förlåta honom.
Bittert, jag vet.
Men så har jag ju också kastat bort 4 år av mitt liv på något
som aldrig var meningen.
Lycka,
att känna lycka..
Varför ska det vara så svårt?
Jag kunde inte göra honom lycklig.
Kan jag göra någon lycklig?
Tveksamt.
Kan jag ens bli kär igen?
Tveksamt.
Suck.

Kram Lucy

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja du Louise du ser att livet hade kärlek till dig också,men det är bara den rätte man får vänta på Kram

2010-12-08 @ 18:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0