Recept på en lyckad helg

1. Tjuvstartar helgen fredagkväll med restaurangbesök på Haket följt av bio, Midnatt i Paris. Allt tillsammans med söta baby, fina Sabina och Jocke the golfpro. Och ja, jag blev kär i Paris..

2. Uppe med tuppen vid 9 lördagmorgon för att dra till Malmö och shoppa det sista inför bröllopet. Det blev även ett par chinos på Zara och födelsedagspresenter till Amanda som fyller fjortis idag!

3. Utsvultna avslutar vi vår dag i Malmö på TGIF. Tummen upp för chicken quesadillas och jack daniels burger!

4. Hemma vid 17 och slår in födelsedagspresenter.

5. Plingar på hos Pia och Amanda dryga timmen senare och får tummen upp för presenterna! Foo fighters, Slash och Kurt Cobain är snubbar som lyckats trollbinda ännu en generation. Och jag blir nostalgisk och känner mig gammal när jag kommer på mig själv med att sitta och diskutera Nirvanas MTV Unplugged från 1994 med Amanda. Amanda var inte ens född 1994..

6. Efter ett glas vin och gott snack hos våra goa vänner blir nästa stopp Hemmakväll. Och det var chips och det var lösgodis och det var läsk och en flaska rödvin och det var Igelkottens elegans. (Japp, jag har fått Paris på hjärnan). Mysfaktor på hög nivå ♥

7. Jag och baby unnar oss en himmelsk söndagssovmorgon och slår inte upp våra blå förrän klockan hunnit bli halv elva. Längesen och underbart! Resterna från godispåsen igår blir frukost på sängen.

8. Därefter gör vi klart vårt vigselprogram och mailar iväg till prästen. Lite annat bröllopsbestyr hinns också med.

9. Klockan ett kommer Pillan med limon och plockar upp mig för en joggingtur i Pålsjö. Kändes sjukt bra efteråt. Ännu en helg med kanonväder ju..

10. Färdigduschad strax efter klockan 15 och baby och jag drar iväg för att luncha på Väla. Bara älskar Tre spett. Min nya favorit där. Micke testar det italienska. Det funkar också!

11. Maxi en timme senare. Det ska ju ätas och drickas även kommande vecka.

12. Hemma vid 17 och tar en powernap. Sköööönt.

13. Klockan 18 plingar Jenny och Minnah på dörren och mysfaktorn blir hög ännu en kväll:) När plutten bytt om till pyjamas och somnat ser vi Bridesmaids och äter popcorn och liiite choklad. Var väldigt längesen jag skrattade så mycket till en film.

14. 22.30 har vi sagt godnatt och adjö till våra vänner och får ett ryck och övar lite bröllopsdans bara sådär. Det går bra nu. Stegen sitter och det är finslipning som gäller. Känns bra:)

15. Just nu. Klockan är 23.30 och helgen är pratiskt taget slut. Baby halvsover i soffan och jag?
Jag ska nog ta och spela lite wordfeud innan jag släcker.

Bra helg där.

Kommentarer
Postat av: MsSophie

fin blogg!



/MsSophie

http://www.improveme.se/mssophie

2011-09-13 @ 12:16:57
URL: http://www.improveme.se/mssophie
Postat av: Lotta

Låter som en underbar helg. Ser fram emot bröllopsdansen. Kram till er båda.

2011-09-16 @ 22:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0