Det var innan de lärde mig att jag inte kunde

Imorgon är det Loves dopdag. Precis som med bröllop så betraktar jag dopet som en kärleksfull handling. Något som rör och är till för att beröra nära vänner och familj. Och för Loves skull ska vi göra morgondagen så fin vi bara kan.

Diktläsning kommer det att bli och jag tycker att just den här texten av Jonas Gardell är så himla fin och tänkvärd.

"När jag var liten kunde jag trolla.
Jag kunde göra underverk, läka sår och gå på vattnet,
färdas obegränsat i tid och rum.
Jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.
När jag var liten kunde jag trolla.

Det var innan de lärde mig att jag inte kunde."


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fint! Ska bli mysigt imorgon! Kramar!!!

2012-12-21 @ 22:36:01
Postat av: Louise

Supermysigt Johanna!<3

2012-12-21 @ 22:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0