Vem vill skåla med en främling på nyår?

Januari.. punkt punkt punkt. Januari har aldrig varit en kär vän så har inte så mycket att säga om årets första månad än så länge. Desto mer har jag att säga om sista helgen 2011! Känns som att jag spenderat större delen i sängen och de timmarna jag inte varit i sängen har jag längtat dit varje minut. Jo, vi hämtade ju hem vår nya säng i fredags efter jobb och det är som en dröm att vara i den. Har jag någonsin sovit så bra? Tror inte det. Jag skulle kunna spendera resten av mitt liv där tillsammans med Micke. Behöver jag säga mer..?

Och älska Blocket igen och igen. Det dröjde inte ens en timme från det att jag la ut annonsen om vår gamla 140 säng förrän folk började maila och ringa. Tur att jag inte bara ställde ut den i soprummet som jag tänkt från början. Allt går verkligen att sälja.

Sista timmarna av 2011 firades med bästa vännerna, som vanligt. Jag älskar som vanligt. Med undantag för ett par gånger kom jag och tjejerna på att vi firat alla nyårsaftnar tillsammans sedan gymnasietiden. Jag hoppas att det kommer att fortsätta så för alltid. Förstår mig inte riktigt på det här med storslagna nyårsfester. För mig blir det bara ytligt och lite motsägelsefullt. Jag kan inte tänka mig att summera det gångna året med någon annan än de som jag känner väldigt väl och som jag delar min vardag med. De som har min historia och som vet vad jag gått igenom under det gångna året. De som vet vad jag har för önskningar och drömmar om framtiden och framförallt 2012. Vem vill skåla med en främling på nyår? Det är inget för mig. Men jag tänkte säkerligen annorlunda när jag var yngre.

Igår såg vi förresten Drive med Ryan Gosling. Om det är något som känns väldigt 2011 så är det just Ryan Gosling. Allt han rörde vid förra året blev till guld. Drive är inget undantag. De filmer jag sett med honom har nästan aldrig några helt lyckliga slut. Men hur många verkligheter har egentligen helt lyckliga slut? Det är nog därför jag gillar honom så mycket. Ryan är på riktigt, åtminstone spelar han som om han vore det. Jag hoppas att han fortsätter att vara en del av min verklighet även 2012. Grymma Ryan Gosling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0