Tack min älskling

Idag har vi en trött mamma som egentligen bara vill säga tack.
 
Tack min älskling för att du är så mycket starkare än jag.
Tack för att du orkar så mycket bättre än jag.
Tack för att du orkar en natt som den senaste, när vår Love är totalt tröstlös.
Allra största tack för att du står ut med gråten.
Där har vi min svaga punkt, för det gör inte jag.
Jag får panik när jag inte kan trösta, när Love bara blir mer och mer hysterisk i sina skrik och sin gråt.
Som att jag slutar fungera. Det blir kortslutning. Helt svart.
Tack för ditt tålamod. 
Tålamodet som jag inte har.
Det här är bara en fas. 
Jag vet.
Men jag hade ärligt talat aldrig klarat det här utan dig.
Föräldraskapet.
Jag är bra på mycket, det vet jag.
Men när det kommer till Love så är du bäst på att trösta.
Tveklöst.
Du tappar aldrig fattningen eller lugnet.
Det må göra mig till den svagare föräldern.
Det må kanske även göra mig till en sämre mamma. Då får det vara så.
Jag är bara ärlig.
Jag vet ingen pappa som är så engagerad som du.
Jag vet överhuvudtaget ingen man som är som du.
Din totala avsaknad av egoism.
Tack min älskling, för att du alltid väljer mig och Love först.
 
Tack för att du är du, helt enkelt.
Världens bästa man och världens bästa pappa.
Det är verkligen ingen bullshit.
 
Egentligen ville jag bara säga att jag älskar dig.
Det blev ju så stressigt imorse.
Men så är det iallafall.
Jag älskar dig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Nu börjar jag ju gråta :´) Älsakar dig!

2013-03-01 @ 10:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0