Jag vill glittra, utan att behöva ta till smink och grejer

Nyårsdagen. Det hörs bättre än januari och 2014.
Jag vaknar upp med gårdagskvällens smink. Trött, hungrig och med en lätt antydan till huvudvärk.
Det var så mysigt och trevligt hemma hos Sabina och Jocke igår. Då blir det gärna en drink för mycket, och en shot. Okej då, ett glas vin till också. För tio år sedan hade jag varit pigg som en lärka efter nyår och fest. Jag hade förmodligen börjat det nya året med att gå och träna. Min 33åriga kropp klarar knappt en flarra vin längre. Baksmällan och tröttheten sitter kvar i dagar.
 
Jag tycker inte att 2014 känns speciellt. Det känns lite tråkigt. Vet att flera har förväntningar på det nya året och man vill ju alltid toppa det föregående. Men själv känner jag ingenting för 2014.
Januari gör mig alltid låg.
 
Jag går in på toaletten och tvättar bort glittret i ansiktet som envist sitter kvar från igår. Jag måste göra någonting åt mig själv i år. Jag vill glittra, utan att behöva ta till smink och grejer. Känna mig levande igen. Vet inte när jag tappade bort mig själv. Eller jo, det vet jag nog.
 
Jag vill bli bättre. Vara mer för Micke och Love. Jag får inte ihop det sedan jag började jobba igen.
Jag får inte ihop vardagen längre. Jag hinner inte stanna upp och känna mig lycklig. Hela tiden är vi på väg. Det stressar mig. Jag önskar att jag hade en pausknapp.
 
Jag vill också att 2014 ska lysa för mig.
 

Kommentarer
Postat av: jenny

Det ÄR svårt att hinna med vardagen och familjelivet när man jobbar heltid, just därför jag kommer att jobba 75% så länge jag bara kan för jag mår så himla mycket bättre med ett par extra lediga dagar här och där mitt i veckan och man känner plötsligt att man inte missar lika mycket... Förstår dig fullkomligt och är glad för att vi valt att jobba mindre för vår egen och våra familjers skull :) Puss på dig!

2014-01-14 @ 16:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0