Jullov!♥:)

Så var arbetsdagen för den här veckan avklarad. Äntligen kan jag fira jullov, även om det så bara varar till måndag så är det absolut bättre än inget. Tänk, att jag har fem härliga lata dagar framför mig som innefattar en massa god mat och bästa sällskapet med nära och kära. ♥ Julen är verkligen min favorithögtid, eller  favorittid på året överhuvudtaget faktiskt..och då syftar jag inte enbart på alla roliga julklappar som väntar:) Jag erkänner att jag är ett julklappsfreak, älskar att få men har mer och mer kommit underfund med att det faktiskt är ännu roligare att ge. (Vuxenpoäng till mig tack!:) Utöver ytligheter som klappar och god mat innebär julen för mig även tid för eftertanke och reflektion. Man ges tillfälle att summera året på något vis, och fundera över om eventuella förväntningar infriats och om jag levt upp till kraven som jag har på mig själv. Låter kanske hårt men så funderar jag:) Och kan säga att 2009 har varit ett mycket bra år hittills på alla plan, förutom att jag tappat ännu mer vad gäller träning och sund kost. Får kanske lov att skylla på att jag och Blunder har haft vårt första "nykära" år tillsammans då vi unnat oss en massa gott och träningen har liksom hamnat lite i skymundan, förlorat sin charm och bleknat i jämförelse med att mysa med Blunder:) Det gör iof inget att jag haft lite dålig karaktär gällande de här bitarna. Nu ges jag ju ännu större chans till att sätta förstärkta mål och krav på mig själv inför 2010;)

Hur gör Du? Avlägger Du några "nyårslöften" inför det kommande året?

Åh, shoppingen igår gick över förväntan också! Var inte hemma förrän vid 23, och då stupade mina fossingar i säng kan jag säga. Det blev två par stövlar till mig, ett par varmare och ett par snyggare att ha till vardags och fest, funkar nog till både och. Sedan hittade jag ett par klappar till också men kan ju tyvärr inte lägga upp några bilder här eftersom jag inte riktigt vet vilka av mina nära och kära som kikar in och läser min blogg;) Är iaf sjukt nöjd med både shoppingen i Köpenhamn och sedan julmarknaden inne på Tivoli. Julstämningen var på topp!:)

Idag var som sagt sista dagen för denna veckan på jobb, och en av mina söta kollegor hade köpt en julklapp till mig. Har inte öppnat den än..undrar vad det kan vara? Känner jag mig själv rätt lär jag ju INTE kunna hålla mig till julafton med att öppna paketet heller;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0