Hej hej..!

I lördags, när Blunder och jag var och såg Bob Hund träffade vi på en gammal vän och f.d. klasskamrat till mig. Det är verkligen som när jag beskriver min och Fröken C:s relation, att med vissa personer är det som att tiden stått still och allt känns så trevligt och bekant när man väl ses.. även fast det kanske ibland går månader eller år innan man träffas igen.

Som vi hängde om dagarna efter skolan när vi var kids, för att inte tala om alla långa sommarlov. Det är en härlig tid att tänka tillbaka på..söta och roliga minnen från en tid innan allt begav sig. Vi växte upp (as always..), började på olika skolor, fick nya vänner, nya intressen. Vi gled isär helt enkelt, inget konstigt med det. Numera springer vi som sagt på varandra med mer eller mindre jämna mellanrum och byter några ord med varandra, som gamla goda klasskamrater gör:) Och en sak är säker när det kommer till Nic. Jag kommer aldrig att glömma hur förvånad jag blev den där sommarmorgonen 2004 när jag höll på att göra mig i ordning för att sticka iväg till jobb.. tv:n var på i bakgrunden,  på ZTV spelades musikvideos, och plötsligt hör jag en röst som känns väldigt bekant..Jag avbröt det jag höll på med och gick och satte mig vid tv:n.. Det var första (MEN ABSOLUT INTE SISTA..:) gången jag hörde  "Hej hej Monika" med Nic and the Family.

Och sen var cirkusen igång:)


Vem är den där Monika egentligen..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0