♥ Hon förtjänar hela himlen ♥

Idag låter jag musiken och texten tala för sig själv. "Hon förtjänar hela himlen" är en av mina favoriter med Lisa Ekdahl, kan nog t.o.m. skriva under på att jag tycker att det är den bästa låten och TEXTEN som hon någonsin skrivit. För några år sedan, när mitt liv såg helt annorlunda ut kunde jag lätt relatera till Ekdahls lilla historia. Den är så bra för den lyfter en och får en att känna sig starkare på något vis. Iallafall var det bra terapi för mig att lyssna på den när jag var allra längst ner och mådde som sämst. Med förhoppning om att nå ut till andra som kanske har trasslat in sig i dåliga förhållanden och har skitstövlar till flick- eller pojkvänner delar jag gärna med mig av den här pärlan ♥ Och glöm aldrig, tiden läker faktiskt alla sår. Det är jag ett levande bevis på.



Hon är inte nåt man får, hon är nån man ska förtjäna
Du höll henne aldrig högt, du låg aldrig nere på knäna
Hon är inte nåt man har, inget att förfoga över
Du sa att hon var så svår, men klagar för att det är över

Löftet hon gav var aldrig att vara i ditt våld, att stå under din kontroll
Löftet hon gav rörde något annat
men jag antar att det inte längre spelar någon roll
För hon kommer aldrig mera hit jag ska försvara henne om jag kan
För hon förtjänar hela himlen, och en mycket bättre man

Du sa att du är beredd,att va storsint, att förlåta
Vad svarar man på sånt, ska man skratta, ska man gråta
Du som gjort henne så illa, ska du kalla henne brottslig nu?
Om hon någonsin ska förlåta, är det hon, inte du

Löftet hon gav, var aldrig att följa dina nycker, att ingå i ditt spel
Löftet hon gav rörde något annat,
så nu kan hon inte klandras, hon gör inte något fel
Men hon kommer aldrig mera hit, jag ska försvara henne om jag kan
För hon förtjänar hela himlen, och en mycket bättre man

Du sa att hon var så svår, rent omöjlig att förstå
Det kan nog tänkas du har rätt, mellan er två var det så
Men nu vill du åberopa brott, och nu säger du i raseri,
att den förräderskan har gått
Jag säger hon har gjort sig fri
Hon har gjort sig fri


Kommentarer
Postat av: Linn

vilken fin låt. <2

2009-10-27 @ 20:21:29
URL: http://linnzy.webblogg.se/
Postat av: angelina

Jättefin blogg, och fin låt! :)

Jag bara undrar, hur får man upp sådana där youtubelänkar på sin blogg? Har försökt flera månader.

Vore jättetacksam om du kunde hjälpa mig! :)

2009-10-27 @ 23:10:24
URL: http://angiek.blogg.se/
Postat av: Anonym

fint skrivet, verkligen.

2009-10-28 @ 01:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0