I have a dream

Ja, så är det.
Jag har ett färdigt manus till en barnbok och min dröm är att få det publicerat. Det är lite kluvet att berätta om det här. I ena stunden känner jag mig skittöntig och dum som ens leker med tanken om att jag skulle ha det som krävs för att få kalla mig "barnboksförfattare"..Ja, författare överhuvudtaget. Och ibland är dessa känslor som förbytta och då har jag istället värsta självförtroendet och tycker att det jag skriver kan vara riktigt kul och bra. Mitt problem har hela tiden varit att även om språket och det skrivna ordet för det mesta är min vän så har jag ingen som helst begåvning när det kommer till att teckna och måla. I mitt huvud finns klara och ofta färdiga bilder över hur jag vill att illustrationerna ska se ut, men har inte lika lätt att själv få ner det på papperet. Jag har med andra ord hela tiden varit i avsaknad av en illustratör, som förstår hur jag tänker och menar.. Och nu när Blunder, min kreativa stjärna, kommit in i mitt liv blev det med ens helt självklart att det var han som skulle illustrera mina figurer:) Som att allting föll på plats, äntligen.♥

Det jag skulle komma till är att det kanske finns en liten öppning för mig nästa vecka att få ut mitt manus till "rätt" personer, allt tack vare min bror Ace som är i bokbranschen. Så, nu när jag fått hjälp med ett par exempel på illustrationer som stödjer min historia... så kanske, kanske kanske det finns en liten chans att någon får upp ögonen för mitt manus. KANSKE..men jag vågar knappt hoppas på det själv.
Håll tummarna för mig!♥


Här bjuds på en liten teaser på hur mina huvudpersoner i boken
kan komma att se ut. Mer än så vill jag inte lämna ut just nu:)


Kommentarer
Postat av: Ebba

Hej hej, här kikar jag in ;)

Allt bra?

2009-10-30 @ 08:56:50
URL: http://ebbagratte.blogg.se/
Postat av: Lotta

Håller tummarna för dig Louise

2009-10-31 @ 14:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0