Ansiktslyft

Det är snart ett år sedan jag bytte min mysiga lilla 1:a till en ännu mysigare 2-rumslägenhet. Det var egentligen inget fel på 1:an i sig, hyran var schysst och planlösningen helt ok. Väldigt ljus och fin. Men, på något vis är det som att jag kände hur jag mer och mer växte ur den..eller växte ifrån den. Som att alla gamla minnen verkligen sitter i väggarna, trots att man själv går vidare med sitt liv. Jag kände mig låst, och kvävd. Därför började jag se mig om efter annat boende, och gärna större. Man samlar ju inte på sig mindre prylar med åren..:)

Så en dag när jag kollade mailen hade jag fått svar på en bytesannons som jag tidigare skrivit till. Just då kände jag mig ganska sval. Visst, 2:an verkade förvisso intressant..den låg i samma område som jag redan bodde och trivdes i och den hade både badkar och balkong, något som min 1:a saknade. Men jag hade ändå inga särskilda förhoppningar när jag gick och tittade på den....TILLS jag kom innanför dörren. Sen var jag såld.. En lång ljus hall uppenbarade sig med ett STORT fräscht badrum följt av köket på vänster sida. KÄR blev jag först när jag därefter såg sovrummet och en HEL VÄGG fylld med vita garderober! (Förvaringsutrymmena i min 1:a var med tanke på dess storlek minst sagt begränsade:) Sedan trillade jag dit rejält när jag efter drömsovrummet upptäcker ett stort ljust vardagsrum OCH förstår att lägenheten är genomgående!:) Jag inser alltså nu att jag är spekulant på en hörnlägenhet med fönster åt alla håll, och en balkong mot en mysig grön innergård. Det kändes som att jag svävade på moln, och i tanken hade jag redan flyttat in..:) Enligt kontraktet fick jag dock vänta tills den 1 november med att flytta in i verkligheten..:) Yes, bytet gick igenom! Och ungefär en månad senare kom Blunder in i mitt liv.. Tänk hur fort vissa saker kan vända...Nästan som över en natt, inte riktigt men nästan:)

Trots att lägenheten i grund och botten var och är helt fantastisk så finns det ju alltid små justeringar och förbättringar som kan göra drömmen ännu härligare. Sovrummet behövde ett litet ansiktslyft (var lugn..inte garderoberna:). Jag vill gärna ha det ljust i sovrummet..då kan en klarröd fondvägg bli ett ganska så stort störningsmoment.. Misstolka mig inte, jag gillar starka färger! Men föredrar att hålla accessoarerna med färg, och väggarna vita. Sedan hade jag med mig mitt IKEA köksset i antikbets från min förra lägenhet, vilket inte matchar så bra med en mörkgrå fondvägg som det nya köket har. Dessa projekt satte jag och Blunder igång med på allvar i somras. Den röda väggen blev vit:) Köksbordet i antikbets åkte ut. Vi fyndade ett nygammalt bord på loppis, där vi behöll bordsskivan vit men målade benen och ramen i svart. Likaså fixade vi till mina gamla IKEA-stolar så att de skulle matcha köksbordet. Det blev som ett helt nytt möbelset!

Resultatet ser ni nedan.. Tyvärr har jag inga före och efter bilder att visa..Bara "efter" bilderna. Tänk vad lite svart och vit färg kan göra..:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0