Stuck in the 80's

Ja, så illa är det nog. Eller illa och illa.. Jag erkänner det, jag är sjukt svag för "Touch me" med Samantha Fox. Har älskat den här låten så långt tillbaka att jag knappt själv minns när allt en gång började. Jo självklart kommer jag ihåg..Min karriär (?) och dröm (ja..iallafall dåvarande dröm) om att bli POPSTJÄRNA skiljer sig inte märkvärt från andra småtjejers. Framför hallspegeln sjöng jag, i bästa fall mimade, för kung och fosterland, klädd i pyjamas såklart kombinerat med mammas på tok för stora (!) svarta högklackade stövlar och kände mig som en stjärna..Mina "bästa vänner" och förebilder hette Madonna, Kylie Minogue, Belinda Carlisle och så självklart Samantha Fox.

Allt snack om Sam´s stora bröst och huruvida de var äkta eller inte, bekom mig inte ett dugg. Det intresserade mig inte överhuvudtaget. Men som barn "ser" och söker man väl efter andra saker. (Tänk om vuxna människor ibland också hade förmågan att inte se vissa saker..) För mig var hon bara en cool popstjärna med snygg pudelfrissa och chockrosa läppstift..Det var nog snarare dessa attribut som jag var ute efter:) Snacket kring Sam´s bröst var dock verkligen ett hett ämne back in the days. Ja, praktiskt taget så stort att lite uppmärksamhet ägnades åt musiken. TRÅKIGT!

Det kanske jag är ensam om att tycka, men det gör inget:)




Like a tramp in the night, I was begging for you..

Ah, så snyggt. Såna fraser och låttexter skrivs ju inte längre!:)

Blunder är så mysig också. Han flirtar med texten till "Touch me" i sin låt "The touch" som jag la upp här igår.. Allt gör han för sin Lucy.. och jag älskar honom för det ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha de lugnt! =) ha det bra du med!

2009-09-23 @ 22:18:10
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0