Konst i våra hjärtan

Tänkte i detta inlägg ägna mig åt den senaste konsten i våra hjärtan. Mina älskade hästar har fått sina platser i vårt vardagsrum och hem. Nu vill jag dock bara ha fler..:) I Köpenhamn bestämde vi oss för att köpa en poster av Andy Warhol och rama in och var rörande överens om att den klockrena postern med det självklara budskapet är "In the future everybody will be world famous for fifteen minutes". Så tidigt som 1968 myntades detta begrepp av Warhol. Han var ju inte helt fel på det om man säger så..



Älskar färgerna i kombination med budskapet "Jag vill inte tävla".
Säger så mycket mer om min nuvarande
livssituation än vad man kan tro..



Ramade även in vykortet på den blå hästen som jag köpte hos Kerstin Wellbro.
Warhol ska hänga i hallen jämte vår hylla med LP-skivorna. Dock sprack glaset när Blunder
höll på att rama in postern så får göra ett nytt försök imorgon...med en ny ram..

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0