Ny vecka, nya möjligheter. Faktiskt.

Måndag, igen. Känns helt ok efter en hyfsat aktiv och händelserik helg. Fredagskvällen på Tivoli blev över förväntan. Så många duktiga ungdomsband det finns. Helt galet begåvade är dagens kids. Jag och Blunder gick främst dit för att stötta Divers Moon, och så bra de är. Vi snackar ett gäng tjejer i åldrarna 13-15 år som skriver sina punkrocklåtar helt på egen hand. Jag vet att konkurrensen är hård men vågar ändå spå en ljus framtid för dem om de fortsätter köra sitt race. När vi satt där i fredags och lyssnade på alla coola band kunde jag inte låta bli att tänka, varför gjorde inte jag det här? Varför spelade inte jag i ett band när jag var yngre? Det verkar ju asgrymt men sen kom tankarna om och bilderna av mitt förflutna tonårsliv ikapp mig. Och förklaringen är lika glasklar som den är sann, jag var ju en tönt. Egentligen inte ens en tönt, utan ännu värre, en nobody. All den attityd och det självförtroende som jag svänger mig med idag existerade inte i mig under mina tonår. Synd egentligen. Det är tråkigt att tänka på att jag tog mig igenom högstadiet och gymnasiet som en grå mus. Men men, bättre sent än aldrig antar jag, idag är jag allt som oftast för kaxig för mitt eget bästa. Jag har tagit igen en del:)

Lördagen blev inte sämre. Kanske lite för mycket alkohol, såhär med facit i hand. Men det är inget som oroar mig, inte när jag är i gott sällskap med bästa vänner ♥ Helgen avslutades med något så spontant som en lägenhetsvisning. Ja, eller visning och visning. Ett byte snarare som kan bli aktuellt. Vår 2:a mot en 4:a. Jag och Blunder ägnade hela kvällen igår åt att prata igenom det. Och vi vill detta väldigt gärna har vi kommit fram till så nu hålls alla tummar och tår för att ett byte ska bli verklighet. Vi ligger väldigt bra till men vet mer imorgon eller kanske redan ikväll...
Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0