Even the devil wouldn't recognize you

Har just sett Jekyll & Hyde på Helsingborgs stadsteater. Är helt tagen. Vilken show. Makalös föreställning. Jag älskar teatern och har sett de flesta uppsättningarna i Hbg sedan mitten av 90-talet och måste säga att den här musikalen var i särklass det bästa jag upplevt. Fantastiska skådespelarprestationer, mäktig och hjärtskärande sång. Ändå var det en stjärna som strålade extra mycket på kvällens stjärnhimmel. Jag talar om Malena Tuvung som spelar Emma, Jekylls soon-to-be-wife. Herregud, hon ägde verkligen hela föreställningen! När hon tog sin första ton var jag helt mållös och förblev så resten av kvällen när hon var på scen. Så stark röst, och vacker som få. Och sedan värmen och kärleken som under föreställningens gång alltmer förbyttes mot smärta och förtvivlan. Malena/Emma levererade med sådan inlevelse och intensitet. Det  var svårt att inte ryckas med, att inte känna igen sig. Jag är verkligen berörd.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja Louise det var en underbar föreställning.Tog idag fram skivan och lyssnade på Nu eller aldrig,hoppas inte grannen var hemma. Tack för en underbar upplevelse.Kram Lotta

PS. Hoppas Micke kryat på sig. DS.

2010-12-30 @ 23:37:42
Postat av: Lotta

Ja Louise det var en underbar föreställning.Tog idag fram skivan och lyssnade på Nu eller aldrig,hoppas inte grannen var hemma. Tack för en underbar upplevelse.Kram Lotta

PS. Hoppas Micke kryat på sig. DS.

2010-12-30 @ 23:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0