Har DU blivit gratulerad idag?

Det har jag, en liten eftersläntrande födelsedagspresent väntade på mig när jag kom hem, gulligt:)
Men givetvis syftar jag i första hand på att det är Internationella kvinnodagen idag. Jag kommer säkert att få många sura miner för det jag tänker skriva nu, men jag fattar inte riktigt poängen med att ha EN sådan dag. Jag är förmodligen för lite feminist och för mycket humanist för att förstå mig på meningen med att uppmärksamma en dag och kalla den kvinnornas dag. Ärligt talat, söndrar det inte mer och får oss kvinnor att framstå som ännu svagare och ojämställda genom att lyfta fram en sådan dag? Är inte ojämställdhet ett ämne som förtjänar att uppmärksammas 365 dagar om året istället för 1? Som sagt, jag förstår inte grejen med det och väljer hellre att fira livet och MÄNNISKAN, inte KÖNET, varje dag året om. ♥

Nu ska jag kolla på "I taket lyser stjärnorna". Fick den för en billig peng när jag var i Ullared..:)
Hoppas att Du har en skön måndagkväll!

Kärlek,
Lucy






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0