Ikmo har fått ett hem (och KamKam en potentiell flickvän..?:)

Jag var helt slut när jag ramlade in i lägenheten igårkväll. Det är hårt och slitsamt att shoppa en hel dag i Malmö, tuffare än en "vanlig" arbetsdag. Men så mycket roligare:) Det blev en hel del fönstershopping, måste hålla i pengarna nu. CSN vill ha sin beskärda del i slutet av månaden och i början av juni ska vår Greklandsresa betalas. En tråkig och en rolig utgift, synd att de inte tar ut varandra. Självklart blev det ett besök hos favoriten Monki igen och givetvis gick jag inte helt tomhänt därifrån. Det händer liksom inte, särskilt inte när de har ett passande  erbjudande om 30 % rabatt vid köp av tre varor. Betänk att min karaktär redan sjunker till en avsevärt låg nivå så fort jag sätter min fot inne i Monkis värld. När butiksbiträdet, nej förlåt det var faktiskt inte hennes fel, när CARRO sedan sticker upp erbjudandet framför näsan på mig då är det kört för min del. Min tanke är då inte: hmm kanske hittar jag tre plagg härinne till en schysst summa, kul! Oh no, det tänds en eld i mina ögon och jag går direkt på jakt och plockar åt mig allt som kommer i min väg för att därefter stå med problemet och behöva välja ut tre saker som ska få följa med mig hem. Det är inte lätt att vara Monkis drömkonsument, en massa krav följer med denna titel må ni tro.  Men jag försöker att inte se det så allvarligt. Vi snackar iallafall helt rimliga och bra priser och man har väl rätt till åtminstone en last här i livet? Som om jag inte har flera..:) Utöver två supersnygga tröjor fick även Ikmo följa med mig hem. Ikmo är en av flera medlemmar i Monkifamiljen (som man givetvis kan samla på...) Jag hittade även finaste sandalerna på Bianco till bröllopet som stundar om ett par veckor och så fyndade jag söta armband på Baglady.

Ovannämnda klipp införskaffades i sällskap av Carro. Allra bästa shoppingsällskapet vill jag lova, och vi hann utbyta både en och flera hemligheter under vår dag tillsammans igår. Carro och jag träffas inte särskilt ofta så när vi väl gör det har vi en massa gott snack att ta igen. Och när det kommer till kärleken, vilket det alltid gör så har jag bara några klyschiga råd att ge min vän; lev i nuet, ta en dag i taget, FÖLJ DIN MAGKÄNSLA  (den ljuger aldrig) och se tiden an. Tid kan göra underliga saker med oss och hur vi uppfattar saker och ting. Något som känns helt rätt idag behöver inte längre kännas lika klockrent om 3 månader..och tvärtom! Det som börjar struligt och tveksamt kan visa sig vara helt rätt efter ett tag. Så som sagt, låt tiden utvisa vad som är rätt för just Dig. Det är det enda egentliga råd jag har att ge ♥

Nu..blir det brunch!:)


Ikmo och jag och Ikmo och KamKam



Ögongodis från Baglady

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0