Första repetitionen

Har kollat in Anna Bergendahls första repetition i Oslo. Imponeras fortfarande av hennes förmåga att ständigt leverera med tanke på sin unga ålder. Det är inte bara på scen som hon känns sjukt avslappnad och bekväm. Lyssnade på en intervju med henne på P3 för ett par veckor sedan och även genom radion lyckas hon tränga igenom med sina förnuftiga resonemang och behagliga röst. Blott 18 år och med en insikt och inställning till livet som jag trodde var något som kom med just ålder och erfarenhet. Tydligen inte. Trots att jag tycker att "This is my life" känns både slätstruken och uttjatad vid det här laget så vill jag så innerligt att det ska gå bra för Anna i Oslo. Tack vare en vinnande personlighet och scennärvaro anser jag att framträdandet är så mycket starkare än låten. Befarar att det finns en risk för att hon bara blir en i mängden bland alla andra lugna ballader i tävlingen, något som hon dock verkligen inte är..

Hoppas, hoppas, hoppas att bedårande Anna tränger igenom tv-rutorna runt om i Europa! Det är så mycket kärlek i den här tjejen och bara det gör att hon förtjänar åtminstone en placering bland de 10 bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0