Time, melting fast. In a room where the sun is burning dust from our past. Time, floating fast. In the odd world, the rain is pouring memories from my past.

Välkommen ombord på mitt nostalgia locomotive. Den här adventskalendern gjorde mamma till mig och min bror när vi var små, små ljus. Det som gjorde den här kalendern extra speciell och ovanlig jämfört med de "vanliga" adventskalendrarna är det faktum att den rymde så mycket mer spännande och handplockat godis OCH inte bara godis heller. De dagar som är märkta med ett klistermärke (var alltid ett klistermärke med ett rött äpple när vi var små) var minst sagt bonusdagar. Då fick vi varsin liten julklapp istället för godis, som en slags sneak preview inför det som väntade i större format den 24:e.  En jul utan denna kalender på väggen är egentligen ingen jul för mig. Mamma var så söt och hängde upp den varje år även när vi var var vuxna barn på hemmaplan och även efter att vi flyttat hemifrån. Nu har min bror ärvt den och jag är så glad över hur omsorgsfullt han har pyntat vår barndomskalender i år. Det är som att den fått liv på nytt. Visst är den fin, trots att den har ungefär 30 år på nacken?:) Kanske just därför ♥




Kommentarer
Postat av: jovigirl

Jag kommer också ihåg den :) fint han gjort! Nu e det snart jul igen :)

2010-11-23 @ 11:42:43
Postat av: Fröken C

Den kommer jag också ihåg! Jag kommer ihåg att jag var så avundsjuk, vi fick aldrig något gott eller spännande i våra kalendrar.. vi fick bara papperskalendrar :P Hihihiii

2010-11-23 @ 17:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0