Musikhjälpen

Nu lägger jag korten på bordet folks.
Det har varit en tuff månad rent ekonomiskt.
Jag har 468 kr på mitt konto just nu, varken mer eller mindre.
Det är tajt och det är tufft att få det att räcka till nästa lön. Det ska köpas julklappar. Det ska bakas julgodis.
468 kr ska räcka till frukost, lunch och middag fram till den 23:e.

MEN och det är ett stort MEN, det går alltid att lösa. För oss lönenissar här i Sverige finns det oftast hjälp att få. Därför tvekar jag inte en sekund när jag nu skickar mitt sms till Musikhjälpen och skänker 100 kr. 100 kr som jag kanske borde lägga på pasta, för att ta mig igenom de kommande dagarna. 100 kr som jag kanske borde lägga på en julklapp, till någon i min närhet.

Men nej. Det finns de som behöver den 100-lappen på ett sätt som vi kanske aldrig riktigt kommer att förstå.
Till exempel alla dessa 50 miljoner flickor runtom i världen som inte får gå i skolan.
Till exempel alla dessa flickor som aldrig får chans till att utbilda sig.

Och jag då? Jag har en underbar mamma som jag kan gå och äta hos när det är knapert. Jag har en fantastisk man som har fått mig att inse och uppleva lättnaden och tacksamheten över att vara två, såväl i kärlek som ekonomi. Och julklapparna kan såklart vänta till den 23:e.


Jag har lämnat mitt bidrag. Har du?
Gå in på www.musikhjalpen.se för att läsa mer och lämna ditt bidrag.

Alla som läser detta har råd att undvara 50 eller 100 kr!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är helt underbar Louise!Du tänker alltid på alla andra, om det behövs så är du hjärtligt välkommen att äta hos mig. Kram Lotta

2011-12-15 @ 11:40:50
Postat av: Louise

Sv Lotta: Tack Lotta!:) Det ska jag komma ihåg!:) Du är också helt fantastisk, alltid så positiv och fylld av energi. Viktiga egenskaper för det smittar av sig. Jag blir alltid så glad när du är med.



Kommer aldrig att glömma vår första kväll i Schwerin när vi hade koll på all aktivitet nedanför ert fönster. Skrattar fortfarande högt när jag tänker på det!:)



KRAM Louise

2011-12-15 @ 11:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0