Mitt 2011

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Flera saker. Jag har åkt sommarrodel och segway. Jag har upplevt två nya öar i Grekland, Samos och Santorini och så har jag ätit löksill för första gången och det var riktigt gott. Men allra störst är såklart minnet av bröllopsdagen. Jag gifte mig med min älskade Micke den vackraste sommardagen av dem alla i september.


Har du några nyårslöften?

Rycka upp mig och tro mer på mig själv.
Klyschor. Klyschor. Klyschor.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?


Ja flera! Jenny och Håkan, Celine och Henrik och Frida och Johan. Även i år var det värsta babyboomen på jobb. Roligt!:)

Vilka länder besökte du?


Danmark, Spanien, Grekland och Tyskland.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

1 april och 24 september.

Vad var din största framgång 2011?


Karriärmässigt har jag stått helt still men på det privata och personliga planet är jag glad att jag äntligen hittat ett forum där jag ges möjlighet att få ut mina texter och kan satsa på mitt skrivande, helt amatörmässigt men ändå ett steg i rätt riktning. Mentalt har 2011 varit ett prövningarnas år och jag fick verkligen ingen snäll start. Tyvärr har det legat som en skugga över mig hela året. Jag har inte orkat satsa eller lägga fokus på särskilt mycket mer än vårt bröllop, men nu mot årets slut har jag känt att det ljusnar och det är med full tilltro om ett bättre år som jag säger hej till 2012. Jag är övertygad om att 2012 har så mycket mer positiv anda i bagaget till mig än vad jag upplevt 2011.

Största misstaget?

Skulle kunna vara när jag i februari och i ren panik färgade håret rött. Det fanns ingen annan utväg just då men det gick inte en dag utan att jag saknade mina blonda slingor. Inte en dag.



Bästa köpet?


Just nu känner jag att bästa köpet i år är vår resa till Rom som vi ska göra i februari. Vi bokade resan i höstas för att ha något att se framemot under det nya årets första grå månader och oj som jag längtar dit nu!


Vad spenderade du mest pengar på?


Vårt bröllop. Tveklöst! Utöver det så får jag väl säga de resor som jag gjort och en del möbler till nya lägenheten.


Gjorde någonting dig riktigt glad?


När Micke såg mig i ögonen och sa att han ville dela sin glädje och sorg med mig och vara mig trogen tills döden skiljer oss åt. Och när jag höll Minnah i famnen för allra första gången.





Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

Kids. I follow rivers. The proposal. Who's that chick?

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ännu ett år som varit fyllt av mycket glädje och sorg. Aldrig har jag varit så lycklig som när vi gifte oss i september. Alla förberedelser. Allt från den dagen när jag och tjejerna drog in till Köpenhamn för att hitta min klänning till den underbara dagen och julikvällen i Pias trädgård till min helt fantastiska möhippa och allt annat däremellan! För att inte tala om när Jennys och Håkans lilla Minnah kom till världen. Det går inte att beskriva vilka lyckorus jag upplevt under 2011. Men allting har väl en baksida antar jag och kring vår kärlek och vårt bröllop har det funnits såväl missunnsamhet som illvilja och det har gjort mig väldigt ledsen från och till. Från det att jag fick beskedet om mina cellförändringar i februari har jag också stundtals varit väldigt nere och deppig. Aldrig har jag dock känt mig så glad och fri som när jag blev friskförklarad igen i november. Jag fick beskedet via sms av Micke när jag stod i ett varuhus i Schwerin och kommer aldrig att glömma sekunderna och ögonblicket när jag läste att jag var normal. Allting släppte och jag grät av lättnad.

Vad önskar du att du gjort mer?

Jag önskar att jag njutit mer inför bröllopet. Stundtals kändes det bara som ett stort, jobbigt och stressigt projekt som skulle vara omöjligt att ro iland. Som vanligt oroade jag mig i onödan för det blev ju precis som vi ville och allt jag någonsin drömt om och mer därtill. Så jag önskar att jag oroat mig mindre och slappnat av mer.


Favoritprogram på TV

Homeland och Pretty little liars.


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?


Min 31:a födelsedag firade jag i all enkelhet med min kärlek och mina bästa vänner. Vi åt och drack gott hemma hos oss och bara mös. En riktigt bra födelsedag med fina gåvor från nära och kära, som vanligt. Jag är så sjukt bortskämd, både med fina presenter och kärlek.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Svart. Kaxig. Monki. Precis som förra året. Dock med en del inslag av mullvad i år.

Och gummistövlar. Jag lever i mina svarta Emily made by Tretorn.
Och favoritplagget som funkat hela året har lätt varit min svarta skinnjacka. Har haft den till allt.

Den bästa nya personen du träffade?


Minnah. Såklart ♥


Kommentarer
Postat av: Lotta

Önskar dig och Micke ett underbart 2012 må era drömmar gå i upppfyllelse. Jag kan bara önska er all lycka <3<3<3

2011-12-30 @ 20:38:35
Postat av: Lotta

<3<3<3

2011-12-30 @ 20:39:16
Postat av: Lotta

jag vill ju skicka hjärtan till er men det funkar ej KRAMIZAR:::::::::::::::::::

2011-12-30 @ 20:40:22
Postat av: Louise

Sv Lotta: Tack detsamma vännen!:)) Vi hoppas på ett fantastiskt 2012!

Och jag ser dina hjärtan ändå:)

KRAM

2011-12-30 @ 21:20:32
Postat av: Kaffehora

Åh så fint! Låter som ett underbart år, blir helt kärlekskrank när du skriver om bröllopet :) Haha, har också klyschor till nyårslöften. Är nog så det ska vara ;)

2012-01-05 @ 21:47:42
URL: http://kaffehora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0