50

Har varit bortskämd med långhelg igen. Tre av fyra lediga och härliga dagar har passerat. Har gjort allt och inget. Umgåtts med vänner, gått på bio, unnat mig alltför långa sovmorgnar, läst..läst..läst. Ikväll var jag på 50-års fest hos min chef, Claes. Hans familj är verkligen helt underbar, så mycket kärlek. Och så många vänner han har.. Flera gånger lekte jag med tanken ikväll, tänk när jag fyller 50 och kanske ställer till med öppet hus. Undrar vem som kommer att dyka upp då? Känner jag då tillräckligt många för att det ska vara lönt att ens ha en sådan tillställning? Kommer jag att vara nöjd med vart jag tagit mig i livet, eller vart livet tagit mig? Det är rätt stort att fylla 50. En milstolpe, då är man halvvägs liksom, om man har tur..

När jag skålade med Claes idag så frågade jag honom om han är nöjd såhär långt, med vad han åstadkommit och vart han är och ja, han är mer än nöjd, både professionellt och privat. Han hade egentligen inte behövt säga något och jag hade inte behövt fråga. Det syns i ögonen. Att se honom i sin hemmiljö, avslappnad och med en fantastisk fru som är stolt över honom och vice versa, två härliga döttrar, stor famillj och en massa människor.. Jag menar verkligen, massor av människor som älskar honom och som kommit för att visa sin uppskattning idag. Vilken lyx. Vilket gott betyg. Det är verkligen bara att gratulera och hoppas på att de kommande 50 blir minst lika bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0