Lördag

Du var egentligen trött och skulle sova men kom inte riktigt till ro.
Jag hörde dig, blev nyfiken och tassade på tå till ditt rum. Helt i onödan.
Du var klarvaken och brast ut i ett busigt leende när du såg mig. Och jag smälte. Som vanligt.
Du vände och vred och jollrade. Du var inte alls trött längre.
Jag tog upp dig fastän jag kanske inte borde. Men det går ju inte att motstå dig.
Med dig i min famn kikade vi runt på alla dina saker i ditt varma, fina rum med alla varma och klara färger.
Du gillar Nalle Puh. Jag kan redan ana att du kommer att bli ett stort fan med tiden.
Vi hör din pappa från vardagsrummet. Han frågar om jag tagit upp dig.
Jag som tyckte att jag var diskret.
Ja, svarar jag lite skamset. Jag kunde inte låta bli.
Såklart är det mer än ok. Jag vet ingen som har så flexibla och kärleksfulla föräldrar som du.
Vi går in och sätter oss i vardagsrummet.
Du tycker om mitt silverhalsband med fyrklövern. Du vill ha det men jag busar bort din envisa vilja.
Tids nog ska du få hålla och känna. Men inte riktigt än.
Jag älskar dina små händer i mina. Efter en liten stund, när du grejat färdigt, så somnar du i mina armar.
Det är det största jag vet just nu. Att ha dig vilande i min famn.
Då känner jag att jag lyckats.

Kommentarer
Postat av: jovigirl

Tack hjärtat för de fina orden om vår lilla prinsessa :) . Du kommer att bli en fantastisk och kärleksfull mamma en dag! Puss

2011-11-14 @ 20:55:01
Postat av: Lotta

Det är väl inte första gången denna lilla "sessa" somnar i din famn? Hoppas att du en dag får en egen liten tjej eller kille att gosa med. Denna lilla eller lille kommer att få det toppen hos er.

2011-11-17 @ 19:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0